Thursday, August 4, 2011

dan ini moscow..menyelami 1 tahun pengembaraan



penantian yang selama ini dinanti2 kini menjelma 
kehadirannya ibarat satu sinar dalam diri
barakahnya ibarat satu petunjuk kebesaran Ilahi
Ramadhan tiba lagi dengan penuh barakah dan keberkatannya
tiada kata-kata yang dapat diungkap selain syukur kepadaNYA
kerana Ramadhan yang lepas bukan yang terakhir buat diri ini
syukur Ilahi..

Hampir 3 minggu tanpa entri
seakan-akan blog aku ni dah x berfungsi.hehe
almaklumlah balik cuti setahun sekali
banyak masa diluang dengan perkara2 yang xkan aku dapat di Moscow
jalan2,main2,bersama2 family kawan n yang tersayang
pengalaman yang begitu bererti ;)

bila duduk saja2 ni,.teringat pulak aku kat Moscow
hostel,METRO,kampus U dan Mall ;)
pengalaman setahun disana penuh dengan episod suka dan duka
manakan tidak,5 tahun lagi episod ini akan berkesinambungan dalam kamus hidup aku
tetapi apa yang pasti
setahun di kota Eropah ini sudah cukup mengajar aku erti
berdikari
kecekalan
kesabaran
keazaman
kekuatan
dan apa yang lebih penting mengajar aku erti sebenar kehidupan

dan kali ni
memandangkan aku dah 3 minggu tak ber'entri' ;)
aku nak buat satu segmen episod setahun pengembaraan aku di bumi Moscow,
beberapa esipod yang bakal menyusul selepas ni akan mampu memberi gambaran buat korang
tentang Moscow dan kehidupan aku sebagai pelajar kat sana

so,jangan lupa nantikan episod PERTAMA SELEPAS NI ! ;)



SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK
beramallah seperti Ramadhan kali ini terakhir buat diri-sendiri ;)

11 comments:

man yusoef said...

peerghh best gila...bila aku dapat pegi menjelajah negara luar ini..huhu

Anonymous said...

syoknya study oberc~

airien said...

wah ! xsaba den nak nengok !

faRHa@miSS Vio said...

bestnye dpat knal tempat 0rg...bguslah 2..bleh share2 cte dakt 0rg yg x prnah jejak nih...ingtkan jejak rasul dah td...huhu ^_^

Anonymous said...

buat lah cepat entry tu.x sabar nk tgk

Najwa Fatin said...

waiting:))

Najwa Fatin said...

waiting :))

starheart said...

best blog abg khadhari..^_^

http://starheartyuki.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-ajak-kenal-blog-ini.html

khai said...

man,anonymous:jom2 pegi !;)

airien:iA lam mse terdekat n;)

farha:hehe..jejak rasul xde tntg suasana blajar.sni ade..iA;)

anonymous,najwa:wait2;)

starheart:mekasih dik..teruskan usha sni neh;)

SyazwanSarawak said...

salam.
bestnya merasa duduk tempat orang. bila la plak boleh pergi ke moscow ni.. huhuuh

khai said...

syazwan:wsalam.xpe2 ade kelapangan mari la jln2 moscow;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...