Sunday, January 9, 2011

K.e.H.i.d.U.p.a.N

aku ingat gi mase aku kecik2

abah @ ma aku selalu cakap
"oyi....besar2 jadi anak soleh yep.."

so
aku fikir macam ni :


"insyaallah"

then
dyeorg cakap lagi :
"oyi JANGAN terlibat dgn perkara xmolek..abah dan ma XSKE"

XSKE
XSKE
XSKE

soundnye mcm siyes je...


mmmm..
ok..
"baik ma..abah"

then
tetiba kuar 1 ayat yg aku kurang paham
"abah n ma nk anak abah n ma yg bongsu ni 
jadi 

doktor
doktor
doktor

satu hari nanti"

mmmm..
aku terfikir jap..
pe tu doktor?

ni ke?


mmm..bukan ni la !

yang ni?


atau yang ni


 dah...
bukan

ni bukan jugk ke?


semua silap...


mmm...
dan aku yakin..
yang ni mmg betul !


mmmm..
ok..acceptable


bila aku dah masuk alam sekolah
aku mula belajar 


dan belajar



tuk menjadi apa yg aku nak
apa yg family aku nak
aku sedar..semua kakak dan abang aku 
masing2 dah capai cite2 masing..term aku
macam mana?

sume exam ni aku dah lepas
alhamdullilah..sumenye berjaya!



saat ini 
aku dh berada pada jalan yang betul
jalan yg aku inginkan sejak aku kecik gi


ma abah...
sekarang oyi dh berada pada jalan yg oyi nak
jalan ni walau
penuh ranjau dan liku
tuk
6 tahun menanti
akan mengajar oyi akan erti sebenar

 K.e.H.i.d.U.p.a.N 

semoga jalan ini
akan mampu memberi sinar tuk kehidupan ni
&
yg lebih penting
mendapat keberkatan daripada ALLAH S.W.T



nantikan aku di puncak kejayaan yg menanti !

AMIN



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...