Saturday, May 28, 2011

perjuangan aku bermula di sini;)


masa akan terus berputar..detik akan terus bergerak
manusia akan terus berjalan selagi nyawa di kandung badan
siang dan malam..pagi dan petang..menyinari hari-hari kita dengan penuh hebat
setahun berlalu seakan-akan baru semalam
agak gelak dalam hati apabila memikirkan
1 tahun pengajian kedoktoran akan aku labuhkan ;)

sedang hati aku mengucap syukur,tetiba kendiri kembali teringat akan satu masa dan ketika
dari mana mulanya?
ya..kenangan terindah program persediaan..
xkan pernah dilupakan ;)

aku ingat lagi..daftar masuk program persediaan : 13 jun 2010
medic tuk ke russia memang ramai batch aku..hampir 50 orang YT hantar
mula2 memang agak lainlah
maklumlah masing2 xkenal..malu2 lebih lagi ngan budak perempuan.hehe
betul la kata orang
tak kenal maka tak cinta kan?;)

masing2 khusyuk dengar madam elena ajar bahasa russia;)

madam elena sedang ajar...sssssssss

bergambar kenangan bersama2 madam elena time kelas russia yang last !

apa yang bestnye,
3 minggu di asrama TATI,lastly aku dan kawan2 dipindahkan ke apartment Awana Kijal !
syok habis la!;)

jom angkut barang !;)

terima kasih van dan pak cik van ni coz angkut harta2 berharga ni;)




apartment yang kami duduki hampir 2 bulan setengah..memang cantik dan berada dekat ngan tepi pantai;)

sesi memasak bersama chef pakar;)


dah bekas free,periuk dan dapur pun free,apa lagi?
jom belajar masak sendiri !;)

suasana lam bas hari2 time ke kelas..kecoh satu bas!haha


aktiviti petang2 : berjemur di tengah panas;)


pengalaman pertama bedah tikus;)



majlis berbuka puasa bersama YT..memang best;)



solat terawih berjemaah ramai2..alhamdullilah..walaupun ruang kecil,tapi dapat muat;)
*murtabak-juadah terbaik pas terawih..perrgghhh!!


ni lak bila time cuti..jom balik umah !;)


BBQ ramai2 sebelum tinggalkan AWANA;)

alhamdullilah..akhirnya aku n kawan2 berjaya dapat sijil lulus bahasa russia;)

program terakhir bersama MB Terengganu;)


dan di sini..perjalanan kami bermula;)

alam persediaan dulu akan kekal tinggal kenangan
3 bulan aku n kawan2 mengenali erti diri
masing2 bersatu tenaga,bersatu hati untuk mencapai 1 misi
yup..kami bakal membawa nama di negara republik Russia!

apa yang pasti,pada saat ni..ketika ni,,detik ni..
aku still rasa cam aku still kat AWANA..
main air pantai..main bola pantai
aku still rasa cam aku kat TATI
lam kelas tunggu madam elena ajar bahasa russia
tunggu miss farah miss huda datang ajar biology dan physics
aku still rasa cam kat dalam bas SP BUMI
balik umah setiap hujung minggu;)
begitulah kehidupan..yang berlalu akan tetap berlalu
segala kenangan itu adalah pengajaran dan pengalaman

buat junior2 yang hampir 100orang yang tengah menjalani program persediaan di TATI sekarang,
belajar rajin2..main la sepuas2nya.hehe
enjoykan diri..kerana alam persediaan hanya akan berlaku sekali;)

kami menanti kedatangan korang di bumi Moscow ni ;)

apa yang pasti,
setiap perjuangan akan ada titik mula
dan
perjuangan aku..bermula di sini ;)

3 comments:

qilah said...

bestnyaa..semoga terus sukses yea (^.^)

mHairiemiey said...

apa yg penting is,,,:bdnku ini semakin slim,,hik8,,,
rindunya saat ni kan??
nk blik mesia lok doh,,,

khai said...

qilah:thanx.,insyaALLAH;)
uhooi:thanx;)
ateh:yelah tu.haha;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...